fbpx

METODA NAUKI

Metoda bezpośrednia łączy w sobie to, co uważamy za najcenniejsze w procesie uczenia się: nowoczesne podejście, systematyczną pracę nad utrwalaniem wiedzy i możliwość jej stosowania w praktyce, a to wszystko w kontekście umiejętności prowadzenia rozmowy. Metoda bezpośrednia ma za cel nauczanie języków obcych w sposób, który maksymalnie wykorzystuje bezpośredni kontakt lektora ze studentem poprzez system pytań i odpowiedzi oraz stymulowaną rozmowę, co z kolei prowadzi do doskonałego rozwinięcia umiejętności prowadzenia rozmów w języku angielskim.

W Top English School robimy coś więcej niż większość szkół uczących metodą bezpośrednią, ponieważ praca nad utrwalaniem materiału ma zawsze formę usystematyzowanych mini-konwersacji między lektorem a studentem. Na początku każdego spotkania ma miejsce powtórka materiału wprowadzanego na kilku poprzednich spotkaniach. Lektor samodzielnie przygotowuje dla danej grupy pytania, które mają za zadanie przećwiczyć wyznaczone na powtórkę słownictwo i struktury. Kolejność i zakres utrwalania materiału wyznacza układ słów i zagadnień pojawiających się w podręcznikach. Na każdej kolejnej powtórce danego materiału nasi studenci odpowiadają na inne pytania, przez co utrwalanie znaczenia poznanych słów oraz praca nad rozpoznawaniem i świadomym stosowaniem poznanych struktur nieodłącznie związana jest z dynamicznym rozwijaniem kompetencji językowych z zakresu słuchania i mówienia oraz poznawaniem szerokiego kontekstu użycia słów i struktur. Tego rodzaju praca nad zapamiętaniem wprowadzanego materiału daje doskonałą okazję zarówno do sprawdzenia umiejętności praktycznego zastosowania nowo poznanych zagadnień, jak i do pogłębiania wiedzy. Stosowane przez nas podejście do nauki, oprócz zapamiętywania, gwarantuje możliwość poznawania szerokiego kontekstu użycia słów, dokładnie tak, jak to ma miejsce w przypadku uczenia się za granicą, gdzie język poznaje się w przeróżnych sytuacjach i okolicznościach.

Nasze lekcje zakładają aktywizację studentów i utrzymanie ich koncentracji poprzez bezpośrednią interakcję z lektorem i konieczność udzielania wyczerpujących odpowiedzi na zadawane przez lektora pytania. Kształtowanie samodzielności i kreatywności odbywa się poprzez technikę pytań otwartych i umożliwienie studentowi wyrażania własnych opinii, pod warunkiem użycia w odpowiedzi ćwiczonej struktury językowej. Pożądany efekt używania „żywego języka” osiągany jest poprzez technikę osadzenia z góry zaplanowanych pytań w formułę mini-konwersacji, gdzie lektor zadaje pytanie czytając je szybko, przywiązując dużą uwagę do naturalnej intonacji zdania, a po wysłuchaniu odpowiedzi studenta, jeśli ta jest niepełna lub wymaga rozwinięcia, zadaje pytania dodatkowe tak, jakby to miało miejsce w naturalnej sytuacji językowej.

Nasi studenci najbardziej cenią sobie to, że ucząc się intensywnie nie odczuwają „ciężaru” ilości nowych słów, struktur, a dynamika i przebieg zajęć zależy zarówno od lektora jak i samych studentów. Celem naszej pracy oraz stosowanych technik jest sprawienie, aby zdobywanie wiedzy stało się przyjazną codziennością, o której student myśli bez strachu i którą z przyjemnością się posługuje.

Nasze użycie metody bezpośredniej zakłada dużą dyscyplinę przy tempie realizowania zagadnień wyznaczonych w kursie. Jest to możliwe dzięki bezwzględnej kontroli lektora nad przebiegiem zajęć, zminimalizowaniu interakcji studentów między sobą na rzecz w pełni kontrolowanych konwersacji z lektorem.

Zapisz się już dzisiaj!

Zobacz wszystkie kursyZapisz się